X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Post on 13-Apr-2017

292 views 0 download

Transcript of X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Maksymalizacja zysku z kampanii online (profit-driven optimisation)

Jakie są typowe cele optymalizacji kampanii online?

Cele optymalizacji

CPC w ramach budżetu

ROI (Return On Investment)

Koszt konwersji (CPA)

ERS (Effective Revenue Share)

?

ROI - Return On Investment

Dlaczego ustalenie „z góry” określonego CPC, CPA lub ROI kampanii jest błędem?

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł

Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł

• Miesięcznie 1000 konwersji • Koszt 120 000 zł • Koszt konwersji 120 zł

• Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł

Docelowy koszt konwersji?

Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?

Zależność liczby kliknięć od CPC

Źródło: Adequate Interactive Boutique

Marża czy obrót – punkt kompromisu

Źródło: Think With Google

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

< Wzrost liczby konwersji

[%]

Spadek zysku na konwersję

[%]

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

/

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

ROI – stopa zwrotu z inwestycji E – elastyczność cenowa

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %

CPC 1,00 PLN 1,20 PLN 0,20 PLN 20%

KLIKNIĘCIA 1000 1100 100 10%

E = 10/20 = 0.5

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %

CPC 1,00 PLN 1,10 PLN 0,10 PLN 10%

KLIKNIĘCIA 1000 1200 200 20%

E = 20/10 = 2

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

Dlaczego elastyczność cenowa spada?

Zwiększamy zysk, nie ROI

Źródło: Adequate Interactive Boutique

ROI > 1/E w praktyce

„Takie samo ROI dla całej kampanii jest błędem. Kampanię należy podzielić na segmenty podobnej elastyczności cenowej i dostosować docelowe ROI do wartości 1/E”

ROI ROI2

ROI3 ROI4

ROI5

ROI1

ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „przed”

„Stosowanie jednolitego ROI dla całej kampanii w praktyce najczęściej powoduje absurdalne Wywindowanie stawek słów brandowych i marginalizację słów generycznych.”

ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „po”

„Zastosowanie strategii profit-driven może – paradoksalnie – oznaczać podnoszenie stawek dla słów gorzej konwertujących, a obniżanie ich tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”

Ewolucja metod optymalizacji

„Optymalizacja profit driven jest najbardziej zaawansowaną metodą zwiększania efektywności kampanii reklamowych online”

Witold Wrodarczyk+48 608 297 639

witold.wrodarczyk@adequate.plwww.adequate.pl