X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

25
Maksymalizacja zysku z kampanii online (profit-driven optimisation)

Transcript of X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Page 1: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Maksymalizacja zysku z kampanii online (profit-driven optimisation)

Page 2: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Jakie są typowe cele optymalizacji kampanii online?

Page 3: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Cele optymalizacji

CPC w ramach budżetu

ROI (Return On Investment)

Koszt konwersji (CPA)

ERS (Effective Revenue Share)

?

Page 4: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

ROI - Return On Investment

Page 5: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Dlaczego ustalenie „z góry” określonego CPC, CPA lub ROI kampanii jest błędem?

Page 6: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł

Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Liczba konwersji Koszt kampanii Koszt

konwersji

Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł

Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł

• Miesięcznie 1000 konwersji • Koszt 120 000 zł • Koszt konwersji 120 zł

• Przychód z konwersji 200 zł • Docelowy koszt konwersji 150 zł

Docelowy koszt konwersji?

Page 7: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Dlaczego w pewnym momencie przestajemy zarabiać?

Page 8: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Zależność liczby kliknięć od CPC

Źródło: Adequate Interactive Boutique

Page 9: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Marża czy obrót – punkt kompromisu

Źródło: Think With Google

Page 10: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

< Wzrost liczby konwersji

[%]

Spadek zysku na konwersję

[%]

Page 11: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Page 12: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Page 13: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

/

Page 14: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

Page 15: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Kiedy podnoszenie stawki ma sens?

ROI – stopa zwrotu z inwestycji E – elastyczność cenowa

Page 16: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %

CPC 1,00 PLN 1,20 PLN 0,20 PLN 20%

KLIKNIĘCIA 1000 1100 100 10%

E = 10/20 = 0.5

Page 17: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %

CPC 1,00 PLN 1,10 PLN 0,10 PLN 10%

KLIKNIĘCIA 1000 1200 200 20%

E = 20/10 = 2

Page 18: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Elastyczność cenowa

Źródło: Adequate Interactive Boutique

Page 19: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Dlaczego elastyczność cenowa spada?

Page 20: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Zwiększamy zysk, nie ROI

Źródło: Adequate Interactive Boutique

Page 21: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

ROI > 1/E w praktyce

„Takie samo ROI dla całej kampanii jest błędem. Kampanię należy podzielić na segmenty podobnej elastyczności cenowej i dostosować docelowe ROI do wartości 1/E”

ROI ROI2

ROI3 ROI4

ROI5

ROI1

Page 22: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „przed”

„Stosowanie jednolitego ROI dla całej kampanii w praktyce najczęściej powoduje absurdalne Wywindowanie stawek słów brandowych i marginalizację słów generycznych.”

Page 23: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „po”

„Zastosowanie strategii profit-driven może – paradoksalnie – oznaczać podnoszenie stawek dla słów gorzej konwertujących, a obniżanie ich tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”

Page 24: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Ewolucja metod optymalizacji

„Optymalizacja profit driven jest najbardziej zaawansowaną metodą zwiększania efektywności kampanii reklamowych online”

Page 25: X Targi eHandlu - Adequate - Witold Wrodarczyk

Witold Wrodarczyk+48 608 297 639

[email protected]