Kampanie AdWords w praktyce

Post on 14-Jul-2015

404 views 0 download

Transcript of Kampanie AdWords w praktyce

KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM

1. Wprowadzenie do AdWords

2. Struktura konta AdWords

3. Przykładowa kampania

4. Analityka kampanii

ZAGADNIENIA

PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formiepłatności za każde kliknięcie.

AdWords to system reklamowy firmy Google umożliwiający reklamowanie się w wyszukiwarceGoogle oraz w witrynach partnerskich należących do sieci reklamowej Google AdSense.

CZYM JEST PPC I ADWORDS

CTR (%)– współczynnik klikalności(Kliknięcia/Wyświetlenia)

CPC – koszt kliknięcia

Pozycja reklamy – 3 I 8

CZYM JEST PPC I ADWORDS

Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzywyszukiwania (onet.pl, AOL).

Sieć reklamowa - Sieć reklamowa to ponad milion witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. 90% odbiorców Internetu na całym świecie i ponad 2 miliony witryn wydawców.

SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA

Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy(instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce).

Tylko sieć reklamowa – reklamy tylko w siecireklamowej (remarketing, zaangażowanie, instalacjeaplikacji mobilnej, reklamy w aplikacjach).

Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową– połączenie obu typów kampanii.

Kampania produktowa (PLA) – reklamy dla sklepów.

TYPY KAMPANII ADWORDS

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Konto AdWords

• Dostęp do konta

• Dane rozliczeniowe

• Płatności

Najogólniejsza jednostka organizacyjna w AdWords. Można posiadać jedno konto dla jednej domeny.

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Kampania

• Nieograniczona ilość

• Typ kampanii

• Budżet miesięczny/dzienny

• Geolokalizacja

• Urządzenia

• Język

• Harmonogram reklam

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Grupa reklam w sieci wyszukiwania

• Kierowanie: słowa kluczowe

• Reklamy - tekstowe

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Grupa reklam w sieci reklamowej

• Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowanie i remarketing, demografia

• Reklamy – tekstowe, graficzne statyczne, graficzneanimowane, video

• Rozszerzenia reklam

STRUKTURA KONTA ADWORDS

STRUKTURA KONTA ADWORDS

Słowo kluczowe

• Stawka CPC

• Strona docelowa

• Typ dopasowania

Reklama

• Tekst reklamy

• Strona docelowa

SŁOWA KLUCZOWE

Słowa kluczowe – typy dopasowań

Dopasowanie przybliżone - Przykład: kotyMożliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota

Modyfikator dopasowania przybliżonego –

Przykład: +adoptuj +kotaMożliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji

SŁOWA KLUCZOWE

Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota"Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota

Dopasowanie ścisłe - Przykład: [adoptuj kota]Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka

Dopasowanie wykluczające - Przykład: -bezpłatneNiedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami

SŁOWA KLUCZOWE

• Nagłówek – 25 znaków

• Wyświetlany URL – 35 znaków

• 1 linia tekstu – 35 znaków

• 2 linia tekstu 35 znaków

• URL docelowy - nieograniczony

REKLAMY TEKSTOWE

Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowychobliczany na podstawie przewidywanegowspółczynnika klikalności, trafność reklamy i jakośćstrony docelowej.

Obliczany przy każdym wyświetleniu reklamy.

Wyższy wynik jakości = wyższy ranking reklamy = wyższa pozycja reklamy przy niższym koszcie zakliknięcie.

WYNIK JAKOŚCI

WYNIK JAKOŚCI

Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości

Faktyczne CPC =

ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wyn. Jakości

+ 0,01 zł

Faktyczne CPC = (1 zł x 5) / 9 + 0,01 zł = 0,57 zł

RANKING REKLAMY

Struktura konta jako komoda…

Komoda = kampania

Szuflady = grupy reklam

Części garderoby = reklamy i

słowa kluczowe

STRUKTURA KONTA ADWORDS

• Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieciwyszukwiania.

• Staraj się odwzorować strukturę swojej strony.

• Używaj maksymalnie około 20 słów kluczowych najedną grupę reklam.

• Używaj osobnych kampanii do rozdzielania budżetudla poszczególnych usług/produktów.

STRUKTURA KONTA ADWORDS

• Korporacja taksówkarska z Krakowa

• Budżet – 1000 zł miesięcznie

• Zasięg działania – Kraków

• Oferta – przewóz osob – standardowa usługa, taxi bagażowe, bus, zakupy na telefon

PRZYKŁADOWA KAMPANIA

Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimyustalić jej cele!

Taxi:

Zdobycie nowych klientów – wykonanie telefonu do centrali

CELE KAMPANII

• https://adwords.google.com/KeywordPlanner

• Strona firmowa

• Oferta – materiały reklamowe

• Strony konkurencji

• http://keywordtool.io/

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH

TWORZENIE STRUKTURY KONTA

PŁATNOŚCI

PŁATNOŚCI

PŁATNOŚCI

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

TWORZYMY KAMPANIĘ

ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI

ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY

ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

• Śledzenie celów

• Śledzenie transakcji e-commerce

• Budowanie zaawansowanych list remarketingowych

• Automatyczne liczenie współczynnika konwersji, ROI itp.

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

• Aby połączyć konta AdWords i Analytics musząznajdować się na wspólnym koncie Google.

• Musimy posiadać pełny dostęp do obu kont.

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS

GOOGLE ADWORDS…

• adwords.google.com/KeywordPlanner

• keywordmixer.com

• goo.gl/WkfKJ8

• adwords-pl.blogspot.com

• support.google.com/adwords/

• blog.semanticad.pl

• kampanieadwords.org/wiedza-ppc/

PRZYDATNE LINKI

DZIĘKUJĘ