Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

48
Kampanie na sieć reklamową Google Optymalizacja, strategia, nowości, narzędzia Przemysław Modrzewski

description

Ważne aspekty

Transcript of Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Page 1: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Kampanie na sieć reklamową Google

Optymalizacja, strategia, nowości, narzędzia

Przemysław Modrzewski

Page 2: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Co to jest sieć reklamowa

Sieć Google

Sieć wyszukiwania

Wyszukiwarka Google

Partnerzy wyszukiwania

Sieć reklamowa

Partnerzy w sieci

reklamowejYoutube Usługi (gmail

etc.)

Page 3: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Optymalizacja - Krótka agenda

1. Analiza sytuacji

2. Najważniejsze aspekty optymalizacji

3. Co dalej – czyli jak wycisnąć więcej z GDN?

4. Nowości – przy okazji

Page 4: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Analiza

Czyli „before’k” przed optymalizacją

Page 5: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

3 najważniejsze elementy do analizy

Zasięg

kampanii

Efektywność

Miejsc

docelowych Efektywność

Kreacji

Page 6: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Zasięg – mój udział w moim rynku

Udział w

wyśw.

Budżet (strata)

Pozycja (strata) 100%

Czy moja kampania wykorzystuje swój potencjał?

Share of Voice – udział procentowy w naszych rynku

Page 7: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Optymalizacja – Pierwszy krok

Page 8: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Dlaczego udział jest ważny?

wyświetlenia

kliknięcia

konwersje

Wynik Jakości + Max. CPC

Konwersyjność strony

Atrakcyjność kreacji

(Jakość strony)

(CTR)

Page 9: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Utrata udziału z powodu budżetu

Co robić?Podnosimy budżetlub

Zawężamy kampanię

Page 10: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Utrata wyświetleń z powodu „pozycji”

Pozycja (AdRank) = Max. CPC x Wynik Jakości

Co robić?Podnoszenie Max. CPC lub

Praca nad QS (?) lub

Oba naraz

Page 11: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wynik Jakości w GDN

Kampania kontekstowa CPC Kampania kontekstowa CPM

• dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych;• trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam w stosunku do witryny;• jakość strony docelowej;• inne czynniki wpływające na trafność.

Na miejsca docelowe CPC na miejsca docelowe CPM

• historycznego CTR danej reklamy w tej witrynie i podobnych witrynach;

• jakości strony docelowej.

• Jakości strony docelowej

W skrócie - CTR rządzi ;)

Page 12: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Jednostki reklam i kolejność reklam

Page 13: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Zasady aukcji w praktyce

Jednostka reklam = liczba miejsc

CPC CTR eCPM

A 0,15 2% 4,5

B 0,25 1% 2,5

C 0,75 0,15% 1,125

D 0,75 0,10% 0,75

123n/a

eCPM = CPC*CTR*1000

Page 14: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Tekst czy grafika?

CPC CTR eCPMA 0,15 2% 4,5

B 0,25 1% 2,5

C 0,75 0,15% 1,13

A+B+C 3,15% 8,63

E 1 0,50% 5,00

Page 15: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Optymalizacja – 4 kroki do doskonałości

1. Strategia – wybór

2. Optymalizacja struktury

3. Optymalizacja miejsc docelowych

4. Optymalizacja kreacji

5. Optymalizacja ustawień

Page 16: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Możliwości sieci reklamowej

Się

ć re

klam

owa

Kampania kontekstowa

Na miejsca

Zainteresowania

Tematy

Remarketing

Page 17: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Strategia (subiektywnie)

Reklama kontekstowa

Optymalizacja widoczności i

kliknięć

Wybór miejscKampania na miejsca

Optymalizacja

Widoczności i kliknięć

+ tematy+ zainteresowania+remarketing (obowiązkowo)

Page 18: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Strategie obecności w sieci kontekstowej

Wszędzie gdzie o mnie mówią:

Wszędzie gdzie mówią o podobnych produktach

Wszędzie gdzie przebywają moi klienci:

Wszędzie:

brand

produkty

produkty ogólnie

produkty konkurencji

tematy powiązane

wsparcie wydarzeń

Zasięg – ”kupić cały Internet”

Za: Piotr Marzec – Google Polska

Page 19: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Przykład motoryzacyjny

Nissan

Prototypy

SUV

Elektryczne

Coupé

Dostawcze

Nissan używane

Serwis Nissana

Nissan leasing

Dealerzy Nissana

4x4Note

Quasquai

Infiniti

Pathfinder

Micra

Nowe samochody

Kombi

Opel AstraFiat Panda

VW Golf

Akcja naprawcza

TiidaWyprzedaż

rocznika

Dealerzy

Auta dla firm

Hybrydy

Emisja Spalin

Używane Jazda próbnaSamochody

Szkoła jazdyF1

Rajdy

SerwisCzęści

Przeglądy

SportPrzepisy drogowe

Zakładanie firmyNotowanie

giełdowe

Fundusze unijne

Wypadki drogowe

Biznes

GPS

Fitness ?

Moda ?

Film ? ...

Page 20: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Dobór słów kluczowych

• Max. 5 – 15 słów kluczowych w grupie reklam• Wykorzystywanie synonimów• Dodawania wykluczeń• Wykorzystanie narzędzi

Page 21: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wykluczenia słów kluczowych

Słowa kluczowe:

- Lecznica dla zwierząt- Lekarz weterynarii- Weterynarz- Leczenia psa

Kampania:Lecznica dla zwierząt dla psów i kotów

Wykluczenia:

- Ptaki- Myszki- Szczury- Chomiki- konie

Page 22: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Narzędzie kierowania kontekstowego

Page 23: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Optymalizacja – kolejne kroki

Analiza

„wyciąganie” witryn

wykluczenia witryn

Page 24: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Efektywność miejsc docelowych

Page 25: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wykluczanie witryn

Page 26: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wykluczanie kategorii witryn

Page 27: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Jeśli kampania brandingowa?

Page 28: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Kampania na miejsca docelowe

Page 29: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Inne miejsca?

Page 30: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Poszukiwanie innych miejsc - Adplanner

Określanie parametrów

Wybór stron

Statystyki media planu

Dobór serwisów wg różnych kryteriów

Page 31: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Czy moje kreacje są efektywne?

Page 32: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Względny CTR

0,5 %

0,3 %

0,1 %

0,2 %

0,5 %

(0,5 + 0,3 + 0,1 + 0,2 + 0,5)/5 = 0,32

Średni CTR

Względny CTR0,5/0,32 = 1,6

1%

Page 33: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Narzędzie diagnostyczne dla reklam w GDN

Page 34: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Optymalizacja kreacji - formaty

Oddzielne grupy reklam dla różnych rodzjaów reklamy

Page 35: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Reklamy ściśle pasujące do stron

Portale weterynaryjne

Miłośnicy psów

Ochrona przyrody

Lekarz weterynariiWeterynarzLecznica dla zwierzątGabinet weterynaryjny

Leczenie psówTresura psówKarmy dla psówLecznica dla zwierzątPielęgnacja psów

Ochrona środowiskaOchrona przyrodyGatunki pod ochronąZagrożone gatunki

Page 36: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wezwania do działania

Brak wezwań

Page 37: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Wezwanie do działania = kliknięcie

Page 38: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Podglądanie, pomysły, inspiracje

Moat.com

Page 39: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Inne marki

Page 40: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Kliknięcia to nie wszystko w GDN

Darmowe kliknięcia

Konwersje po wyświetleniu

Page 41: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Sieć reklamowa w AdWords - ustawienia

Page 42: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Ustawienia zaawansowane

Page 43: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Capping - ostrożenie

3 – 10 dziennie

Page 44: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Grupy demograficzne

Page 45: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Jeśli Ci się nic nie chce ;)

Warunki:

Dane historyczne Wymagana bieżąca liczba konwersji Włączony optymalizator konwersji

Page 46: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Nowość - Campaign insights

Kliknięcia i konwersje to nie wszystko

Page 47: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Podsumowując

1. Dopasowanie reklam do treści stron to podstawa

2. Twórz jak najwięcej form reklam

3. Testuj przekaz reklamowy (grafika i tekst)

4. Wykorzystuj narzędzia

5. Analizuj share of voice

6. W sieci reklamowej nie tylko konwersje się liczą

Page 48: Optymalizacja sieci reklamowej Google GDN

Dziękuję

[email protected]